måndag 18 januari 2016

Skridsko-pulka!


Idag har vi äntligen tagit oss ner till isen! Jag hade helt missat att den var så tjock så den gick att åka på, så i eftermiddags åkte vi ut till Hasslö och en liten vik vid Hallarna där isen låg helt blank och inte en enda människa var i sikte. Jag kunde således utan att skämmas ta på mig min ridhjälm och stappla mig ut som Bambi på hal is, ja man tager vad man haver för att skydda den lilla knoppen.
Lily åkte pulka i det frostiga gräset, helt överlycklig och när hon o morfar for runt som virvelvindar på isen ekade skratt och glädetjut mellan kåsarna.











1 kommentar:

  1. Hei
    Kan jeg kontakte deg via Mail?gjelder en grønn tapet du har/hadde i en entre. Bildet fant jeg på din tidligere blogg.Tapeten ble kjøpt hos Carlskrona Bygvårdbutik i 2011 eller et par år tidligere. Så da er det kanskje mest sannsynlig en historisk tapet. Fargen er nydelig - men kanskje originalen har en annen farge siden ingen kjenner den igjen? Garlic1966@gmail.com

    SvaraRadera