tisdag 8 maj 2012

loppispraktikant

Jag fick som sagt med mig Emelie på föreningsloppisen i lördags, till bådas stora förtjusning!
Hon blev helt såld och fyndade nästa lika mycket som jag, kul när man kan göra en god gärning! ;)
Köp den, köp det sa jag och det mesta av det jag rekommenderade fick faktiskt följa med henne hem.

Den stora kattfilten rekommenderade jag eftersom jag själv fyndade en likadan på Öland för ett par somrar sen, stor, mjuk och framförallt söt. Dessutom var det en bekant till henne som haft den innan,
så den kunde inte anses som "ofräsch".

Blomkrukan spanade jag själv på, tyckte det påminde om en UE eller liknande, men struntade i den, sen sa hon jag behöver en kruka till min orkidé!
Då tar du denna sa jag! ;)

Under ett bord, där jag har för vana att alltid kolla, hittade vi varsin plåtburk, hennes med fåglar och min med karnevalmotiv,
den kommer visas vid senare tillfälle.

Lampan och böckerna hittade hon på egen hand när jag försvunnit för att fynda en stor grön retromatta och det vackra hörnskåpet, som jag gissar är från sent 1800-tal eller liknande, bestämde jag pris på innan hon ens bestämt sig. En femtilapp ropade jag varpå hon besämde sig på studs. Det visade sig att det egentligen skulle körts på tippen, men att det räddades i sista sekunden och att de sa att det är ingen som vill köpa den skiten.
Ja, vilka ovetande idioter det finns, köra kulturarv på tippen! Fnys! 







3 kommentarer:

  1. Heja heja! Snart är hon lika inbiten loppare som du! ;)

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att få se lilla memmis oxå. Ni är så söta och fina båda två.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Se där...man blir som de man umgås med ;-) Fin kruka!

    SvaraRadera